Kleje do reklamy

 

Szczególna różnorodność materiałów to znak rozpoznawczy branży reklamowej. Tutaj jak nigdzie indziej fachowcy codziennie stają przed wyzwaniem klejenia różnych materiałów ze sobą. Jest to niezwykle istotne dla zachowania odpowiedniej estetyki w stosowanych reklamach nierzadko składających się z szyldów, czy świateł.

 

Jakie kleje do reklamy wybrać? Jakie są ich rodzaje?

Obecnie kleje montażowe są na tyle silne, wytrzymałe i elastyczne, że znajdują zastosowanie w wielu branżach. Ich uniwersalny charakter może być doskonałym zamiennikiem tradycyjnych metod łączenia jak spawanie, lutowanie, czy nitowanie. Oprócz tego wyróżniają się odpornością na warunki atmosferyczne, wstrząsy i ciecze, w tym substancje chemiczne. Można nimi kleić zarówno tworzywa sztuczne, kompozyty, jak i metale. Wymagają jedynie minimalnego przygotowania powierzchni, co czyni tę metodę niezwykle wygodną.

 

Klej do reklam – dlaczego warto postawić na taki produkt?

Klejenie jest najczęstszą metodą montażu bilbordów. Dlaczego? Ze względu na trwałość i odporność tego sposobu na zmieniające się warunki atmosferyczne. Ważne są jednak nie tylko wymienione czynniki, ale i względy estetyczne. Nie da się ukryć, że tylko wtedy reklamy spełniają należycie swoją funkcję, przyciągając wzrok.

Jakie grupy produktów pomagają więc w branży reklamowej, a wręcz są ich nieodłącznym elementem? To kleje reklamowe, które w zależności od zastosowania występują w różnych wersjach. Klejenie plakatów reklamowych za pomocą odpowiednich produktów to gwarancja odporności na warunki pogodowe, trwałość i elastyczność połączenia oraz łatwość aplikacji.

 

Kleje metakrylowe do reklamy – właściwości

Kleje metakrylowe do reklamy mają wiele właściwości, które są cenione przez fachowców w branży reklamowej. To na przykład możliwość lakierowania proszkowego po klejonej powierzchni. Kleje metakrylowestworzone po to, aby łączyć ze sobą powierzchnie takie jak metale, tworzywa sztuczne, aluminium, kompozyt, laminaty, stal, PMMA, czy ABS.

Ze względu na wysoką jakość klej metakrylowy nadaje się nie tylko do zastosowania w branży reklamowej, ale o tym za chwile. Warto wspomnieć o tym, że umożliwia klejenie strukturalne materiałów o różnych współczynnikach rozszerzalności cieplnej.

Dużym atutem, jaki wyróżnia klej dwuskładnikowy, jest to, że nie wymaga specjalnego przygotowania jak stosowanie podkładów.

W porównaniu do innych klejów klej MMA cechuje się odpornością na działanie zewnętrznych czynników oraz stabilnością chemiczną i termiczną. Poza tym są to kleje do różnych materiałów.

 

Podsumowując klej metakrylowy w branży reklamowej:

  • zapewnia najwyższą jakość połączeń różnych materiałów;

  • zastępuje mechaniczne metody łączenia;

  • wyróżnia się dużą odpornością na uderzenia, ciecze i substancje chemiczne;

  • nie wymaga dużego przygotowania;

  • możliwa jest ich późniejsza obróbka, a nawet lakierowanie;

 

Kleje do reklamy – rodzaje i zastosowanie

Warto również mieć wiedze na temat tego, że klej dwuskładnikowy bezbarwny do reklam występuje w różnych wersjach.  Pierwszym przykładem mogą być kleje montażowe do reklam przezroczyste. Umożliwiają wykonywanie połączeń strukturalnych, jednocześnie elastycznych i odpornych, które wyróżniają się krystalicznie czystą strukturą.

Jakie kleje do reklamy jeszcze wyróżniamy? Możemy podzielić je na dwie grupy – kleje 1:1 (sztywniejsze) oraz 10:1 (bardziej elastyczne). Poza tym jest to naprawdę szeroka gama produktów i warto dobierać je do konkretnych zastosowań, np.:

 

 

Kleje do reklamy na zewnątrz i wewnątrz pomieszczeń

Jakie kleje do reklam stosować na zewnątrz i wewnątrz pomieszczeń? W pierwszym przypadku na pewno warto przyjrzeć się bliżej klejom metakrylowym o elastycznej strukturze. Wszystko po to, aby lepiej pracowały i współgrały z materiałami o różnych rozszerzalnościach. Bardziej elastycznymi są kleje 10:1. Im bardziej klej jest elastyczny, tym grubsza powinna być warstwa, aby miała w czym pracować. Dobrym rozwiązaniem jest zostawienie na powierzchni ok. 1-2mm.

Do klejenia wewnątrz wystarczające będą kleje sztywniejsze 1:1. Z reguły są one mocniejsze, ale nieco sztywniejsze. Cechują się rozciągliwością na poziomie 3-5%. Tego rodzaju kleje reklamowe lepiej się mieszają i cechują się optymalną przyczepnością do kompozytów czy plastików. Kleją także metale.

 

Kleje do bilbordów – czym się charakteryzują?

Ważnym i popularnym kleidłem są kleje do bilbordów. Gwarantują one wyjątkowo trwałe połączenia. Dzięki nim plakat przez bardzo długi czas nie odkształca się, ani nie odkleja. Wykorzystanie takiego kleju znacznie ułatwia i przyspiesza proces montażu wszelkich bilbordów.

Klej do bilbordów zapewnia wytrzymałość i przyleganie nawet w niesprzyjających warunkach atmosferycznych takich jak śnieg, deszcz, wilgoć, oraz wysokie temperatury. Z powodzeniem stosuje się je m.in. na metalowych, drewnianych i betonowych powierzchniach.

 

Jak kleić za pomocą klejów do reklamy?

Wspólnym mianownikiem obu klejów jest wysoka odporność na uderzenia, wibracje i oddzieranie. Zaletą klejów metakrylowych jest ich duża uniwersalność oraz łatwość stosowania. Całe przygotowanie powierzchni do klejenia jest niezwykle proste. Wystarczy pozbawić ją pyłu, kurzu i innych powstałych zanieczyszczeń, a jeżeli jest zatłuszczona, to odtłuścić. Klej należy rozprowadzić równomiernie.